maandag 17 juni 2013

Stempels

Ik dacht vandaag: 'doe eens gek, ga lekker bloggen'. Mijn oudste zoon wordt door opa en oma uit school opgehaald vanmiddag en de andere slaapt 's middags gemiddeld een uur of drie.......behalve vandaag! :) Hij vond het na 1,5 uur wel genoeg geweest en heeft een houten blokje in een plastic pot gestopt en loopt al 20 minuten op zijn manier muziek te maken. Pfff...

Om mijn eerder gemaakte labels op te leuken, kocht ik onlangs via Marktplaats.nl een stempel van een paddenstoel en een stempel van een viool. Ik heb iets met paddenstoelen, schapen en violen. Dus eigenlijk ontbreekt het schaap nog, maar daar loop ik nog wel eens tegen aan.
De stempels bestaan alleen uit het rubberen stempeltje en zitten dus niet aan een klosje. Ik had bedacht dat ik een houten gordijn roede in stukken kon zagen en ze daar op kon bevestigen. Leuk! Helaas heb ik onlangs de grenen gordijnroede, welke al jaren van de ene hoek naar de andere hoek werd verplaatst, weggegooid. Hi hi hi, tja...

Op Pinterest.com (natuurlijk) zag ik dat iemand van oude houten blokjes stempels had gemaakt. Mijn eerste ritje ging vanmorgen dus naar de kringloop. Voor € 1,25 kocht ik een behoorlijke bus met houten blokjes. Ik heb er onderstaande blokjes uitgehaald en met de rest zijn de jongens erg blij. Uiteraard heb ik ze eerst even gepoetst.



Dit is wat ik ervan heb gemaakt.


Ik heb van een schuursponsje en wat vulpen inkt even een stempelkussentje gemaakt.


Het eindresultaat is niet optimaal, maar ik ben al erg tevreden. Van de week maar even een echt stempelkussen kopen.


Benodigdheden:
Foam/rubber (bijvoorbeeld bij Zeeman);
Secondelijm (Aldi/Action);
Blokjes of klosjes van hout (Action of Kringloop);
Schaar;
Stempelkussen;
Geduld.
 

1 opmerking:

  1. Goed gedaan zeg! Leuk!
    Vind je het misschien een leuk idee om te swappen? Dan maak ik een paar stempeltjes voor jou en jij maakt iets voor mij?
    Morgen ff mailen? Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen