vrijdag 23 augustus 2013

Van tafelloper tot strandstoel

Afgelopen maandag was het voor Bram zijn eerste schooldag in groep twee. Bij binnenkomst stond er wat speelgoed in de gang, welke gratis mocht worden meegenomen. Een wiegje, deel van een winkeltje, keukentje, garage en een poppenwagentje.

Het poppenwagentje viel me meteen op. Een strandstoeltje op wielen, echt heel leuk.
Toen het er donderdagochtend nog stond, vond Hugo het tijd om het wagentje mee naar huis te nemen. 


In gedachten had ik 'm al wit geschilderd en voorzien van een nieuw dekje, maar een goed stuk canvas voor een aardig prijsje was online niet te vinden en wanneer de stof betaalbaar was, waren de verzendkosten zeven tot negen euro. Ik liet het even rusten (gisteravond).

Vanmorgen was ik even helemaal kinderloos en besloot een tochtje te maken naar de Intratuin. Heerlijk om daar eens zonder kinderen te lopen, op mijn gemak kon ik even rondkijken. Op de afdeling met accessoires en tafelkleden, viel mijn oog op betaalbare en stevige tafellopers. Meteen zag ik het poppenwagentje voor me. Ik besloot een tafelloper mee te nemen.

Thuis verwijderde ik het oude dekje en naaide op dezelfde manier een nieuw dekje in elkaar. Ik nam het hout af met een vochtige lap en daardoor knapte het wagentje goed op.


Al met al heb ik er iets meer dan een uur aan besteed. Hugo heeft voor bijna niets weer een poosje lol. Bram rijdt hem rond in de buurt en ze lachen zich rot.

1 opmerking: