vrijdag 13 september 2013

Uch!

Voordat ik eigenlijk besefte wat ik had gedaan, stond mijn naam al op de lijst voor het schoolreisje van mijn zoon Bram. 'Wat heb ik gedaan?', vroeg ik mezelf af toen ik thuis kwam. Maar ja, ik wist dat Bram het ontzettend leuk zou vinden, wanneer zijn mama mee gaat als begeleider.

De afgelopen twee weken maakte de kleuterklassen van Bram's school kleine tipi's, indianen tooien en een versierd t-shirt met franjes. Tussendoor was zijn meester de grote indiaan en werden er al verhalen verteld. Het leefde ontzettend bij de kinderen.

Vandaag was het dan zover. We gingen met de kinderen naar het belevenissenbos in Lelystad. Met takken, die we in het bos vonden, bouwden we een tipi. Later deden we een speurtocht door het bos, op zoek naar de tipi van de grote indiaan. Wespen verstoorden wel even het bouwen van de tipi's, meerdere kinderen werden gestoken, maar eenmaal in het bos, waren we de wespen gelukkig kwijt. Als afsluiter aten we op school pannenkoeken en mochten ze als toetje boven een vuurtje op het schoolplein marshmallows aan een stokje verwarmen en opeten.

Het was een vermoeiende, maar ontzettend geslaagde dag.



Eenmaal thuisgekomen moest ik mezelf uiteraard even afreageren :). Ik heb fanatiek twee waxinelicht houders gehaakt, ik ging als een sneltrein! Ha ha. Tegen de tijd dat mijn man thuis kwam en mijn jongste zoon wakker werd, was ik weer ontspannen en uitgerust. 

Vanavond op de bank heb ik er maar eens een haak- en breiboek bij gepakt, voor een leuk patroon. Ik haakte het volgende bloemachtige patroon in tweevoud en haakte ze aan elkaar, met daartussen een zeepje. Het eindresultaat is een schattig geurzakje.


Het is weer eens wat anders dan een 'granny square', wat ik ook erg leuk vindt, maar wat eentonig wordt! Mocht je interesse hebben in het patroon, stuur me even een berichtje met je mailadres en ik mail het je.

Tot slot merk ik graag op, dat je hieronder geen reactie kunt plaatsen als je mijn pagina via een Facebook app opent op je tablet of telefoon. Open mijn pagina in een gewone browser (bijvoorbeeld Internet Explorer, Firefox, Safari, of een andere) om hieronder een reactie te kunnen plaatsen. Dankjewel! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten