vrijdag 4 oktober 2013

Dagje Zandvoort

Mijn oudste zoon Bram had vandaag een studiedag, dus we hadden besloten dat we vandaag met Hugo (2,5jr), zijn eerste treinreis zouden gaan maken. We namen mijn moeder mee.

Oma Betty in Zandvoort aan Zee was onze bestemming, een ritje van ruim 1,5 uur.

'Zijn we er al, is het nog ver, moeten we hier uitstappen, ik moet plassen, ik ben moe, ik heb honger, mag ik een snoepje, zijn we er bijna, ik heb een poepie gelaten...en nog één en nog één'. Ze passeerden allemaal de revue. 

Tja, mijn jongens zijn ongeduldig. Het idee van een treinreis maken is leuk, maar de trein op zich is eigenlijk heel saai. :) Bram heeft zich nog een poosje vermaakt met K3 op de iPod en Hugo ging van schoot, naar stoel, naar schoot en likte af en toe het raam af wanneer hij zijn neus tegen het raam drukte.

Eindelijk waren we er, oma stond al te wachten op het station. Het begin van een gezellige dag.

Kletsen, spelen, knutselen, koffie, (super lekker) koekje, koffie, chocolade melk... Na zo'n reis heb je wat energie nodig, om vervolgens weer te kunnen uitwaaien op het strand. 

Met opgerolde pijpen en/of kaplaarzen banjerden we tussen de kwallen door. Hugo stapte er zelf op één met zijn blote voetjes, maar er gebeurde gelukkig niets.

Als een jutter struinde ik langs oude stukken net en raapte wat schelpen, waar ik vast weer iets van kan knutselen :).. Hier en daar schoot een krabbetje langs je voeten, toen Bram dat door had, besloot hij om niet meer door het water te lopen. Stel je voor dat zo'n krabbetje door je kaplaars bijt. Hi hi hi.

We sloten de gezellige dag af met een lekkere late lunch. Met een blos op onze wangen gingen we moe, maar voldaan, huiswaarts.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten