donderdag 31 oktober 2013

Gehaakt vogeltje, cadeautje en een koopje

Tweet tweet

Vorige week kreeg ik een patroontje van een gehaakt vogeltje gemaild, met de vraag of ik het zou kunnen haken. Ik haak zelf veelal van getekende patronen en van filmpjes op YouTube. Daarbij heb ik nog nooit een Amigurumi patroontje uit geprobeerd. Ik beloofde het te proberen en dan te laten weten of het gaat lukken.

Redelijk vlot haakte ik het vogeltje en begrijp ook meteen waarom het zo verslavend is. Patronen zijn goed te volgen en het resultaat is schattig. Op Youtube zocht ik even naar een tutorial, waarbij je blind kunt minderen. Ik vond dit filmpje, wat vooral voor amigurumi haken erg handig is.


Dit is mijn probeersel en ik vind het een super schattig vogeltje. Ik ga er nog een paar haken en dan zal ik het vogeltje nog wat dikker maken met opvulling.

Door dit vogeltje heb ik zin om hartjes, uiltjes, hertjes en andere kleine poppetjes te haken, dus waarschijnlijk komt er nog wel meer voorbij.

Etalage


Ik heb op verschillende plaatsen in huis dit soort potten staan, ze dienen als etalages. Ik heb potten gevuld met klosjes garen en kant, zilver bestek, schelpen, paddenstoeltjes en kleine glazen flesjes met kralen. Het wisselt steeds weer. Als ik ze afstof, etaleer ik ze meestal weer met andere dingen. De prullaria blijft stof vrij en het zijn een soort kleine stillevens.

Bovenstaande pot kreeg ik van Sandra. Ze bood de pot gratis aan in een weggeef groep op Facebook. De vorm van de pot sprak me meteen aan, hij zou perfect staan tussen mijn verzameling. Zoals je ziet is de pot inmiddels in mijn bezit. Hierboven heb ik de pot even gebruikt om het gehaakte vogeltje op de foto te zetten. Ik moet de pot nog vullen met wat leuks of bijzonders. Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee.


Fotolijst

Altijd als ik in de Ikea loop, trekt onderstaande lijst mijn aandacht.


Ik vind 'm altijd net de duur en daarbij weet ik nooit precies welke foto ik daarvoor af moet laten drukken (op poster formaat). Afgelopen week bood iemand twee van deze lijsten aan in een soort Kringloop groep op Facebook. Ik reageerde als eerste en we kwamen tot een overeenkomst. Ik ben nu de trotse eigenaar. Ik denk dat ik er een trouwfoto van mij en mijn man in doe en misschien een foto van onze zoons. Hoe dan ook, ze zijn eindelijk van mij, voor een heeeel klein prijsje. :)



Mocht je het vogeltje ook willen haken, hier kun je een gratis patroon vinden. Succes!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten