donderdag 10 oktober 2013

Oma's vierkantjes

Enige tijd geleden kocht ik een paar zakjes gemengde knoopjes bij de Action. Inmiddels zijn ze, met hulp van Bram, op kleur gesorteerd en gebruik ik ze voor armbanden, als versiering van sleutelhangers, waxinelichten een babyslofjes. 

Ik heb één vakje met allerlei knoopjes met afwijkende vormen of bijzonder aantal gaatjes. Bijvoorbeeld gaatjes die samen de letter T vormen, blaadjes, ovaaltjes en zelfs een knoopje met één gaatje. 
Een viertal knoopjes trekken steeds weer mijn aandacht. Ze zijn vierkant en hebben ieder 4 gaatjes. :) 


Ik bedacht me dat ik het als basis voor een Granny Square kon gebruiken en begon te haken. Gaandeweg vond ik dat het oorbellen moesten gaan worden. Toevallig had ik nog wat oorbelhaakjes liggen, fijn dat ik regelmatig dingen koop met het idee dat ik het nog eens nodig zou kunnen hebben...


Meer lezen over Granny Squares? Aan de rechterkant kun je mijn eerdere berichten bekijken, waarin de Granny's regelmatig voorbij komen. 

Benodigdheden:

❤️ fijn haakgaren
❤️ haaknaald ( 0,6 gebruikt)
❤️ 2 vierkante knoopjes
❤️ 2 oorbelhaakjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten