zondag 13 oktober 2013

Unfinished projects

Pierre en Bram zijn naar de bioscoop en Hugo is bij opa en oma spelen. Het huis is toonbaar en de was draait, dus ik heb besloten maar eens te gaan kijken welke (leuke) wol ik nog heb liggen.

Ik kocht ooit een paar bollen mooie paarse wol, van een zware kwaliteit, maar eigenlijk had ik er nooit een goed project bij bedacht. Ik ben ooit begonnen aan een tweetal sjaals, deze lagen bovenop de bollen wol. Even ging het door mijn hoofd om deze halve projecten maar eens weg te gooien, maar gelukkig heb ik ze beiden even omgepast en ze vormden een mooie col. Heerlijk zacht, rekbaar en niet zwaar.

In 15 minuutjes toverde ik deze half gebreide sjaals om in twee collen.


Ik heb voor deze col 30 steken opgezet en met breinaald 10 om en om 5 rechte en 5 averechte steken gebreid. Na iedere 5 pennen wisselde ik van steek. Waar ik eerst averechte steken had, maakte ik nu rechte en andersom. Dit zorgde op een eenvoudige manier voor een geblokt patroon.



Voor deze col heb ik 48 steken opgezet met 2 verschillende kleuren wol. Ik heb dit gebreid met 2 recht en 2 averecht op breinaald 10. Het is een zachte, flexibele en zeer rekbare col, welke je ook lekker over je hoofd kunt trekken.


Benodigdheden:
❤️ soepele dikke wol
❤️ breinaalden 8 - 10

Geen opmerkingen:

Een reactie posten