vrijdag 6 december 2013

Klean Kanteen jasje

Een aantal weken geleden stuurde een oud klasgenoot van de middelbare school, een foto van een thermobeker met een jasje aan. Ze vroeg of ik een dergelijk jasje zou kunnen maken voor de bekers van haar zoon Riley en dochter Evi. Natuurlijk! 

We spraken gauw af en ze kwam samen met Evi de beker brengen.


Riley wilde graag iets met zwart en rood en Evi wilde het liefst roze. Met dit in mijn achterhoofd begon ik wat te experimenteren. Eerst haakte ik wat met acryl garen, maar dat gaf naar mijn mening niet het gewenste effect en het zou gauw gaan pluizen. Ik besloot met haakkatoen aan de gang te gaan. Dit is het resultaat.


Het garen voelt lekker in de handen, pluist niet, is prima te wassen en is niet te dik, zodat de beker goed blijft staan. Ik ben erg tevreden met het eindresultaat.

Als basis voor een ronde vorm, kun je eigenlijk ieder rond patroon wel gebruiken. Haak tot je de juiste maat voor de bodem hebt en ga de hoogte in door te minderen. 

Ik eindigde met 3 stokjes per opening aan de rand van de bodem en heb er vervolgens voor gekozen om de daarop volgende toeren 2 stokjes per opening te haken, waardoor ik de hoogte in ging. Dit principe kun je ook toepassen voor het omhaken van flessen, potjes en waxinelichthouders. 


Tips:

Boek met handige patronen die als basis zijn te gebruiken voor potjes en flessen: '150 bijzondere haak en breifiguren' ISBN 978-90-8998-129-5.

Gebruik haakkatoen, dat is wat stugger en blijft erg goed zitten om een potje of fles. Eventueel kun je er een lintje of gehaakt koordje doorheen rijgen om te blijven zitten.

Voor verkoopadressen van deze super handige drinkbekers ga je naar: http://www.kleankanteen.com 


Voor vragen, tips en opmerkingen mag je altijd een berichtje achterlaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten